Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku to doskonały sposób na promocję firmy. Aktualnie jest to jeden z najbardziej kreatywnych sposobów, by dotrzeć do klienta. Facebook posiada ogromne informacje dotyczące użytkowników portalu, dzięki czemu umożliwia precyzyjne dotarcie do określonej grupy docelowej, zapewniając przy tym wiele możliwości reklamowych.

Co testować podczas kampanii reklamowej na Facebooku?

Każda kampania reklamowa ma określony cel oraz narzędzia, za których pomocą można przedmiotowy cel zrealizować. Fakt ten dotyczy także kampanii reklamowej na Facebooku.

Na co zwrócić uwagę wybierając tę alternatywę?

  • Targetowanie – Facebook zapewnia szeroki wachlarz docelowej grupy odbiorców, należy jednak pamiętać, że skuteczność reklamy zależy od wielu czynników, które należy uwzględnić podczas przygotowywania kampanii. Pierwszym krokiem jest określenie docelowej grupy odbiorców, czyli wskazanie cech osób, do których ma trafić reklama. Mowa tu oczywiście o tzw. buyer persona – narzędzie to w dużym stopniu ułatwi sprecyzowanie konkretnego targetu. Wybierając grupę odbiorców warto dokonać podziału na wiek i płeć – działanie to daje szansę, że konkretna reklama zainteresuje grupę odbiorców, do których trafi. Nietrudno zauważyć, że kobiety w przedziale wiekowym 19-24 lata mają zupełnie inne zainteresowania i potrzeby w zakresie reklamy niż mężczyźni w wieku 30-36 lat. Dokonując podziału ze względu na wiek, w prosty sposób można stworzyć odpowiednią reklamę dla konkretnych odbiorców. Warto pamiętać, że im bardziej zawężone kryteria, tym większa szansa na szeroko rozumiany sukces reklamowy. Warto więc uwzględnić także dodatkowe informacje, m. in. status związku, podział na duże miasta i resztę kraju, wykształcenie itp.
  • Usytuowanie reklamy – na Facebooku można zamieszczać reklamy w czterech różnych miejscach, z wyłączeniem reklamy na Instagramie. W przypadku komputera zalogowany użytkownik widzi reklamę w prawej kolumnie oraz w postaci postu sponsorowanego w jego NewsFeedzie, jeśli natomiast internauta korzysta z urządzeń mobilnych, może to być również post sponsorowany w feedzie lub reklamy, które znajdują się w sieci reklamowej Facebooka. Grupy reklam warto rozdzielić ze względu na umiejscowienie i dla każdej alternatywy stworzyć oddzielną podgrupę. Działanie to pozwoli bez problemu zweryfikować, który format zapewnia największe korzyści w przypadku konkretnej kampanii.
  • Grafika – istotny wpływ na powodzenie reklam na Facebooku ma grafika – w rzeczy samej właśnie od niej zależy, czy potencjalny internauta zainteresuje się konkretną ofertą. Wbrew pozorom przygotowanie dobrej grafiki wcale nie jest proste, nierzadko wymaga to wielu działań, testowania różnych obrazków, często zupełnie ze sobą nie związanych. Do grafiki można dołożyć napisy lub tekst, należy jednak zwrócić uwagę na to, by zajmowały one nie więcej niż 20% całej grafiki. Przekroczenie tej granicy jest równoznaczne z odrzuceniem reklamy. Ważne jest także to, aby wybrane grafiki były spójne z daną marką.
  • Tekst – kolejnym elementem jest atrakcyjny i oryginalny tekst. Należy pamiętać, że każdy format reklamowy posiada inną, dozwoloną ilość tekstu i fakt ten musi być respektowany podczas tworzenia reklamy. Pomocnym rozwiązaniem jest na tej płaszczyźnie rozdzielenie grup reklamowych na poszczególne umiejscowienia, działanie to pozwala stworzyć kreacje dopasowane do konkretnego formatu. Przykładowo – w przypadku reklam w newsfeedzie istnieje możliwość zamieszczenia większej ilości tekstu niż w reklamach znajdujących się w prawej kolumnie. Przygotowując treść warto zwrócić uwagę na domniemane preferencje potencjalnych odbiorców, ponadto reklamę można wzbogacić kolorowymi emotikonami.

Sprawdź naszą ofertę reklamy w Facebook Ads i rozpocznij swoją pierwszą kampanię!