Kampanie w sieci wideo to rozwiązanie, które zapewnia skuteczne trafienie z przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców. Istnieje wiele sposobów targetowania tego typu reklam, nic więc dziwnego, że wielu reklamodawców decyduje się właśnie na tę alternatywę. Przykładem obrazującym powyższą tezę mogą być kampanie reklamowe na YouTube, realizowane za pomocą Google AdWords.

Kreatywne reklamy

Bardzo popularnym rozwiązaniem stały się w ostatnim czasie reklamy na YouTube. Reklamy tego typu można tworzyć za pomocą systemu Google AdWords, jest to narzędzie stosunkowo proste, a przy tym zapewnia pożądane efekty.

Warto przypomnieć, że serwis YouTube to własność Google, dlatego też możliwości umieszczenia reklamy w tym serwisie są coraz bardziej zintegrowane z kampaniami w Google AdWords. Godny podkreślenia jest także fakt, że na stronach YouTube istnieje możliwość wykorzystania niestandardowych form reklamy, które są niedostępne w innych witrynach sieci reklamowej Google.

Tworzenie kampanii reklamowej YouTube

Kampanię kierowaną na YouTube tworzy się w taki sam sposób, jak w przypadku targetowania na inne miejsca docelowe w systemie Google AdWords. Różnica polega wyłącznie na tym, że na stronach YouTube do dyspozycji pozostaje więcej zróżnicowanych reklam. Inaczej rzecz ujmując, w serwisie YouTube można używać standardowych rozwiązań reklamowych w postaci tekstów i reklam graficznych, reklam typu InStream (są to reklamy o maksymalnej długości 30 sekund, wyświetlane przy konkretnym filmie, przed jego odtworzeniem lub w trakcie projekcji), reklamy typu InVideo o wymiarach 480 na 70 pikseli w postaci statycznej grafiki lub jako rozwiązanie multimedialne oraz reklamy typu InStream TrueView – dłuższe reklamy wideo, wyświetlane przy konkretnej projekcji.

Chcąc utworzyć kampanię reklamową w serwisie YouTube, należy posiadać konto w Google AdWords. Kierowanie reklam na serwis YouTube za pomocą Google AdWords wymaga takich samych rozwiązań, jak w przypadku alternatywnych miejsc docelowych sieci Google. Reklamy mogą być kierowane z wykorzystaniem automatycznych oraz zarządzanych miejsc docelowych. Do utworzenia reklamy graficznej lub multimedialnej niezbędne jest narzędzie do przygotowywania reklam displayowych, które można znaleźć w panelu Google AdWords.

W zależności od potrzeb można wybrać jedną z trzech opcji tworzenia reklamy:

  • promowane filmy wideo – narzędzie to sprawdza się przede wszystkim w przypadku promowania wybranych filmów, reklama składa się z grafiki obrazującej promowany filmik oraz odpowiedniego tekstu.
  • reklamy wideo typu Instagram – w tej sytuacji konieczne jest wcześniejsze przesłanie przygotowanego filmiku reklamowego lub skorzystania z możliwości utworzenia reklamy towarzyszącej, wyświetlanej obok filmu, w którym umieszczona zostanie reklama Instream.
  • reklamy InVideo – nakładkę InVideo można stworzyć przesyłając uprzednio przygotowany obraz i prawidłowo definiując adres docelowy.

Sprawdź ofertę kampanii w Google AdWords i zleć nam kampanię reklamową w Google!