Poczta elektroniczna wciąż stanowi jedno z najważniejszych i najpopularniejszych rozwiązań komunikacyjnych w sieci, stanowiąc bezpieczną alternatywę dla innych rozwiązań komunikacyjnych, m.in. Skype czy Facebook Messenger. Gmail został stworzony na potrzeby firmy Google. Przyznać należy, że było to rozwiązanie jak najbardziej trafione, choć w zakresie platform poczty elektronicznej Google nie dystansuje konkurentów tak, jak ma to miejsce w przypadku wyszukiwarek. Dla reklamodawców Gmail to wygodne i atrakcyjne rozwiązanie w zakresie szeroko rozumianej przestrzeni reklamowej, tym bardziej, że aktualnie Google zapewnia większą integrację Gmaila ze swoim programem reklamowym Google AdWords.

Zalety reklamy na poczcie elektronicznej

Reklama na poczcie elektronicznej to rozwiązanie stosunkowo świeże, które funkcjonuje zaledwie od kilku lat. Należy podkreślić, że do niedawna reklama na Gmailu była zarezerwowana wyłącznie dla określonej grupy reklamodawców. Od kilku miesięcy z alternatywy tej mogą korzystać wszyscy reklamodawcy korzystający z AdWords. Konfiguracja tego rodzaju kampanii – wbrew pozorom – nie jest trudna, w rzeczy samej wystarczy stworzyć kampanię skierowaną na sieć reklamową Google, na poziomie ustawień skierować ją zainteresowania, a także uwzględnić słowa kluczowe, tematy lub miejsca docelowe.

Po wybraniu określonej opcji wystarczy warto skierować się do Galerii, wybierając specjalne możliwości przeznaczone do tworzenia reklam dedykowanych na Gmaila.

Warto podkreślić, że reklama na Gmailu składa się z dwóch zasadniczych części:

  • reklamy zwiniętej – osoba korzystająca z poczty początkowo widzi reklamę w postaci emeila i do wersji rozwiniętej przechodzi dopiero po kliknięciu. W tym przypadku opłata pobierana jest za każde kliknięcie;
  • reklamy rozwiniętej – uruchamianej po kliknięciu w reklamę zwiniętą. Standardowo jest natywna reklama, która zajmuje całą stronę;

Należy podkreślić, że kolejne kliknięcia w reklamę są całkowicie bezpłatne, ponadto można ją zapisać i przesłać dalej lub – za jej pomocą – dotrzeć bezpośrednio do witryny reklamodawcy.

Statystyki dotyczące ilości kliknięć w reklamę, a także dokumentów zapisanych i przekazanych z Gmaila można sprawdzić na indywidualnym koncie AdWords.

Cechą charakterystyczną tego typu reklam jest analogiczna do innych typów kampanii konfiguracja ustawień rotacji reklam oraz funkcji zarządzania i planowania.

Podczas przygotowywania reklamy można skorzystać z następujących szablonów:

  • wgranie pliku graficznego, czyli duży obrazek o wymiarach 650 piks.;
  • pojedyncza promocja, czyli obrazek w nagłówku o wymiarach 630 x [50-200 piks.] lub obrazek do oferty o wymiarach 300 x 200 lub 500 piks.;
  • różne produkty, czyli obrazek w nagłówku o wymiarach 630 x 50 lub 200 piks., ewentualnie produkty z obrazkiem o wymiarze 180 x 180 piks. i nagłówkiem do każdego z nich. W tym przypadku dodatkowo dostępny jest przycisk z wezwaniem do działania;
  • niestandardowe przesyłanie danych HTML Gmaila, czyli reklamy wyróżnione w Gmailu. Rozwiązanie to zapewnia wiele możliwości w zakresie konfiguracji zasobów, a dodatkowo umożliwia wkomponowanie w reklamę plików wideo, linków, które w znaczny sposób urozmaicają reklamę.

Wykorzystując dostępne rozszerzenia emailowe, bez problemu można dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.

Sprawdź ofertę kampanii w Google AdWords i zleć nam kampanię reklamową w Google!