Reklama to podstawowe narzędzie marketingowe w każdej firmie. Możliwości na tej płaszczyźnie jest wiele, jednakże przed dokonaniem wyboru warto dokonać szczegółowej analizy alternatywnych propozycji. Jednym z rozwiązań, które cieszą się sporym zainteresowaniem, jest reklama w serwisach społecznościowych, do których należy popularny Facebook. Wykorzystując tę alternatywę w nienachalny i jednocześnie efektowny sposób można zaistnieć w Internecie, trafiając do znacznej grupy odbiorców. Nie oznacza to oczywiście, że wszyscy internauci staną się klientami firmy, jest jednak bardzo duże prawdopodobieństwo, że wśród użytkowników Facebooka znajdą się również bezpośredni odbiorcy oferowanego produktu bądź usług.

Jak działa Facebook Ads?

Zasadniczy element, który stanowi podstawę funkcjonowania kampanii reklamowej w Facebook Ads, jest tzw. targetowanie, czyli świadoma selekcja konsumentów, zmierzająca do wyłonienia docelowej grupy odbiorców. Istotną funkcję na tej płaszczyźnie odgrywa m.in. wiek, płeć, zainteresowania internautów, a nierzadko również wykształcenie, wykonywany zawód, pozycja zawodowa i społeczna oraz miejsce zamieszkania. Czynników klasyfikacyjnych może być oczywiście znacznie więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i oczekiwań danej jednostki, która automatycznie otrzymuje możliwość określenia odbiorców, do których dotrze reklama.

Narzędzie reklamowe Facebook Ads sam dobiera odbiorców reklamy, kierując się wytycznymi wskazanymi przez zleceniodawcę. Facebook informuje, że oferowana przez portal usługa Facebook Ads to doskonały sposób na to, by znaleźć swoich klientów zanim sami zaczną szukać odpowiedniego usługodawcy. W praktyce oznacza to, że dzięki określeniu grupy potencjalnych odbiorców w znaczny sposób zwiększa skuteczność reklamy, czyli zainteresowanie usługą bądź produktami oferowanymi przez konkretną firmę.

Warto nadmienić, że docelowa grupa w usłudze Facebook Ads może być zmieniana i modernizowana za pomocą szeregu precyzyjnych zmiennych, m.in. lokalizacji, danych demograficznych, zainteresowań, wykształcenia, wykonywanego zawodu itp. Aplikacja rzetelnie wyznacza, ilu odbiorców faktycznie spełnia określone przez zleceniodawcę wymogi.

Reklama Facebook Ads i jej priorytety

Najważniejszą funkcję w zakresie tworzenia kampanii w Facebook Ads są trzy pierwsze etapy.

Podstawowym czynnikiem jest określenie konkretnych celów, czyli sprecyzowanie zadań, które za pośrednictwem reklamy zamierza zrealizować zleceniodawca. Może to być m.in. poinformowanie społeczności Facebooka o istnieniu firmy, jej ofercie, zwiększenie odwiedzin, zmiana wizerunku lub targetu, wzrost sprzedaży itp. Warto pamiętać, że najlepsze efekty zapewnia realizacja przedsięwzięcia, które obejmuje wyłącznie jeden cel – wynika to głównie z tego, nie ma reklamy uniwersalnej, każdy cel ma inne wytyczne, a tym samym wymaga stosowania innych narzędzi.

W kolejnym etapie należy określić grupę docelowych odbiorców. Warto podkreślić, że w dowolnym momencie można zmienić preferencje dotyczące osób, do których ma dotrzeć reklama – zmniejszanie warunków, które powinni spełniać potencjalni odbiorcy poszerza grupę osób, do których dotrze reklama, natomiast poszerzenie wytycznych automatycznie ją zawęża.

Ostatni etap obejmuje stworzenie reklamy na Facebooku, która uwzględnia trzy elementy – tytuł, informację oraz obrazek. Tytuł musi być oryginalny, zaskakujący i przyciągający uwagę, zachęcając odbiorcę do zapoznania się z treścią reklamy. Tekst nie powinien być zbyt długi, aczkolwiek ważne jest to, aby zawierał najważniejsze informacje, natomiast obraz musi zawierać elementy, które płynnie oddają treść, a przy tym przyciągają uwagę potencjalnego odbiorcy.

Sprawdź naszą ofertę reklamy w Facebook Ads i rozpocznij swoją pierwszą kampanię!